W roku 1971 Waldemara Marka Ksiondę ze Szczecina zafascynowała idea żelbetonowych żaglowców oraz postać Henryka Dobrzańskiego – Hubala. I w ten sposób powstał żaglowy, betonowy obiekt pływający. Oto jego wymiary: długość 14 m, szerokość 4 m, zanurzenie 2,3 m, wolna burta 1 m, masa – 17 ton!
Do dziś jest największym tego typu statkiem!
W latach 1995-2002 żeglował po wodach Europy jako jaht szkoleniowy dla setek żeglarzy. Uczestniczył m.in. w jednej z „Operacji Żagiel”. Zbudowano go w stoczniowej marinie przy ul. Przestrzennej w Szczecinie. Żelbetonowy kadłub jest wyjątkowo ciekawą konstrukcją, gdyż składa się na nią dziesięć warstw drobnej stalowej, następnie zabetonowanej siatki. Posiada ożaglowanie typu kecz (na dwóch masztach rozpinane są fok, grot i bezan).
W związku z dużymi kosztami jego utrzymania na wodzie, jacht stanął na lądzie.