Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Telekomunikację Polską karę za dyskryminowanie konkurentów na rynku usług internetowych w wysokości 75 mln. złotych.Jak podaje rzecznik prasowy UOKiK – Małgorzata Cieloch, jest to najwyższa kara w historii nałożona na jednego przedsiębiorcę.
Urząd wszczął w tej sprawie postępowanie w grudniu 2004 roku w związku z napływającymi skargami użytkowników, zarzucając jednocześnie TP SA stosowanieniezgodnych z prawem ograniczeń w przepływie danych w internecie. W komunikacie UOKiK napisano: „Postępowanie antymonopolowe prowadzone przez prezesa UOKiK wykazało, że praktyka TP SA polegała na wprowadzaniu do urządzeń sterujących specjalnych poleceń (filtrów), których zadaniem było ograniczanie przesyłu danych w zależności od źródła pochodzenia”. Efektem takiego postępowania był wyzysk innych firm, które zmuszone były do nabywania usług bezpośrednio od TP SA za cenę stanowczo przekraczającą zdrowy rozsądek. Telekomunikacja Polska złożyła apelację w celu odwołania nałożonej kary. TP SA było wstrząśnięte wysokością kary, która według szefa biura prasowego miała na celu wywołanie medialnego szumu, niźli zwrócenie uwagi na nieuczciwe praktyki przedsiębiorstwa.
Do tej pory najwyższą karę miało do zapłacenia PZU. Wówczas stawka wynosiła 50 mln. złotych.